top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תYael Taitz

תוכן אורגני או ממומן זו השאלה !

כל עצמאית שפתחה עסק בשנים האחרונות מכירה את המסלול , פתחת עסק יופי עכשיו מיד תפתחי דף עיסקי בפייסבוק (כי אם את לא שם את לא קיימת) ויאללה תעלי מלא תכנים.

זו הסיבה שאנחנו רואות את החברה מעצבת התכשיטים שלנו בפיד לפחות פעם ביום כשהיא מעצבת תכשיט חדש, או את הטיול שלה בחוף הים בבוקר או הטיול עם הכלב בערב. כל זה ממש אחלה אבל נשאלת השאלה האמיתית האם כל העדכונים האלה מביאים לה לקוחות חדשים ומסייעים לה להגדיל את העסק? סביר להניח שלא.


תוכן זה מעולה


אני חסידה גדולה של תוכן ואי אפשר להתקדם באמת בלי תוכן אורגני!

הבעיה העיקרית עם תוכן אורגני ברשתות החברתיות הוא שכל פוסט מקבל חשיפה של בין 1-3 אחוזים למספר העוקבים שלך בעמוד. מה שאומר שאת בעצם משקיעה זמן יקר, ולפעמים גם כסף לכותבת תוכן מקצועית ואז רק ממש קצת אנשים נחשפים לפוסטים שלך. אם לדייק ולדבר דבר במספרים, אז נגיד שלדף 1,000 עוקבים נאמנים, רק 10-30 אנשים יחשפו אליו בפיד שלהם, וברור שלא כולם באמת יעצרו לקרוא וכמה מתוך האנשים שקראו באמת ישלפו את כרטיס האשראי ויקנו מה שאת מנסה למכור להם? וכל זה כמובן, בהנחה שהעוקבים בדף העיסקי הם לא החברה השכנה ואמא שלך, אלא קהל לקוחות עוקבים אמיתי שמתעניין במוצר שלך.


Image by Darwin Laganzon from Pixabay


קמפיין ממומן


קמפיין ממומן זהו בעצם מסר ששילמתם עליו כסף. הוא יכול לעלות בפייסבוק, בגוגל, באינסטגרם. בניגוד לתוכן אורגני, שנחשב ״להשקעה לטווח הארוך״, בקמפיין ממומן ניתן לקצור תוצאות בטווח כמעט מידי (תלוי בפלטפורמה). יתרון מובהק נוסף הוא שתוכלי למדוד את התוצאות של הקמפיין הממומן בצורה קלה ופשוטה. תוכלי לדעת כמה כסף הקמפיין הניב לך(בניכוי ההוצאות כמובן). והחשוב ביותר לדעתי הוא שבעזרת פילוח וטירגוט קהל נכון תוכלי לפנות לקהלי יעד ספציפיים.


אז את שואלת : למה זה טוב? תחשבי מי בעצם עוקב אחרי הדפים ברשתות החברתיות שלך. יש שם את השכנה שאת רואה במעלית כל בוקר בדרך לעבודה ומחמיאה לך על הנעליים ועושה לך לייק לכל פוסט רענן אבל לא תהפוך להיות לקוחה משלמת, או את החברה שעזרת לה להשיג תחפושת של אלזה לילדה כשלא היה באף חנות שבועיים לפני פורים, אבל מעולם לא התנסתה בפועל במוצרים שאת מוכרת או בשירות שלך.


בקמפיינים ממומנים את יכולה לדבר ישירות לקהל פוטנציאלי שצריך את השירותים שאת מוכרת. בעיקר אחרי שעושים תחקיר שיווקי, אפשר לדעת בדיוק מה "כואב" ללקוחות שלך, כך שאת תהי שם בזמן ובמקום הנכון כדי להציע להן פתרון.


לסיכום, אני אומרת כן תוכן אורגני חשוב, אבל לא רק הוא חשוב והוא הבסיס לכל התהליך כשלקוחה פוטנציאלית תהייה בשלה יותר בשביל לרכוש ממך, היא תיכנס לדף העסקי שלך, בשביל לברר עוד פרטים קטנים שיחזקו את הרצון שלה לרכוש. בשפה המקצועית קוראים לשלב הזה במשפכים שיווקיים consideration ,אבל כדי להגיע לתודעה של הלקוחה, כך שתדע שאת קיימת ויכולה לענות לצרכים שלה, מומלץ לעשות קמפיין ממומן.


אם המאמר הזה חידד לך את ההבדל בין קמפיין מומן לתוכן אורגני, אבל יש לך עכשיו שאלות רבות נוספות, כמו איך עושים את זה בפועל, תדעי שזו בדיוק המומחיות שלי.

אני מלווה עסקים קטנים , ומייצרת עבורם נוכחות דיגיטלית החל מבניית פלטפורמות דיגיטליות מתאימות, ליצירת תוכן אורגני מקורי שמייצר מעורבות וכמובן הקמת קמפיינים ממומנים ברשתות החברתיות הרלוונטיות לכל לקוחה לפי העסק שלה .


רוצה לדעת איך אני יכולה לעזור לך לבנות משפכים שיווקיים שעובדים ולהאיר לך את הדיגיטל? מעולה! השאירי פרטים ואני אצור קשר בהקדם עם כל המידע הנחוץ!




40 צפיות
bottom of page